معرفی انواع شلوار زنانه

معرفی انواع شلوار زنانه

معرفی انواع شلوار زنانه

یکی از اجزای لباس زنانه که اغلب توسط طرفداران مد دنبال می‌شود شلوار زنانه هست. خانم‌هایی که اهل تنوع و پیروی از مد و استایل روز هستند به شلوار بسیار علاقه‌مند هستند. دلیلش این است که شلوار زنانه انواع بسیاز مختلفی دارد که می‌توان از آن در استایل‌های مختلف استفاده کرد.

در ادامه به معرفی انواع شلوار زنانه می‌پردازیم و با آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

شلوار راسته

ساده‌ترین و شناخته شده‌ترین مدل شلوار راسته است. گشادی آن از قسمت کمر تا پایین شلوار یکسان است.

شلوار چسبان

همانطور که از اسمش پیدا است این مدل شلوار چسبان است و با پارچه‌های نازک و ضخیم استرج و کشی مثل جین دوخته می‌شود.

شلوار دمپا گشاد

یکی از مدل‌هایی است که در زمان قدیم بسیار پوشیده می‌شد و  هنوز هم مورد توجه بسیاری از طراحان و استایلیست‌ها می‌باشد. شلوار دمپا گشاد از ناحیه کمر تا زانو تنگ است و از زانو تا پایین مچ پا گشاد می‌شود. این شلوار در کشورهای مختلف محبوبیت بسیاری دارد.

شلوار گشاد

این شلوار در قسمت کمر و باسن تنگ است و در ادامه تا پایین گشاد می‌شود

شلوار دامنی

شلوار‌های دامنی یکی از مدل‌های بسیار راحت هستند که هر خانمی از پوشیدن آن لذت می‌برد. این شلوار فقط در قسمت کمر تنگ می‌باشد و قسمت باسن به پایین گشاد می‌شود. شلوارهای دامنی در هنگام پوشیدن و بیرون آوردن دردسری برای شما ندارند. این مدل در انواع رسمی و غیر رسمی در بازار موجود می‌باشد.

شلوار ساسون دار

یکی از مدل‌های زیبا و مجلسی شلوار ساسون‌دار است. شلوار ساسون‌دار در قسمت کمر و باسن دارای ساسون، گشاد و راحت است و بتدریج به سمت پایین تنگ‌تر و در نهایت در قسمت مچ با کاملا تنگ می‌شود.

شلوار رکابی

جنس این شلوار بیشتر از نوع استرج است و در قسمت پایین بوسیله یک بند حلقه‌ای وارد پا می‌شود. شلوار رکابی در ابتدا فقط به عنوان شلوار ورزشی استفاده می‌شد و بعدها به دنیای مد و لباس بانوان راه پیدا کرد.

شلوار جیب‌دار

یکی از مدل‌های معمول شلوار که بیشتر از جنس جین می‌باشد. به آن پنج جیب هم گفته می‌شود که دارای دو جیب در قسمت پشت و دو جیب بزرگ و یک جیب کوچوک سکه‌ای در قسمت جلو می‌باشد.

شلوار شش جیب

همانطور که از اسم شلوار پیداست دارای شش جیب می‌باشد. چهار جیب در قسمت جلو و دو جیب در قسمت عقب. جیب‌ها بزرگ و جادار هستند و شلوار هم به جز کمر در بقیه قسمت‌ها گشاد و راحت می‌باشد.

شلوار پیش‌بندی

شلوارهای پیش‌بندی معمولا از جنس جین آبی هستند که بیشتر به نام شلوار کارگری شناخته می‌شوند. این شلوار از جنس پارچه و در مدل‌های زیبا برای خانم‌ها نیز موجود می‌باشد.

شلوار راحتی

اصولا این مدل شلوار برای پوشیدن در منزل یا زمان ورزش طراحی شده است، ولی طراحان با کمی تغییر و خلاقیت آن را به یک شلوار زیبا و راحت برای موقعیت‌های مختلف تبدیل کردند.

شلوار سندبادی

به این مدل، شلوار حرمسرا هم گفته می‌شود این شلوار فقط در قسمت کمر و مچ پا تنگ است و در بقیه قسمت‌ها بیش از حد گشاد می‌باشد. شلوار سند بادی از جنس پارچه نخی نازک دوخته می‌شود و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارد.

دامن شلواری

دامش شلواری بیشتر کاربرد مجلسی دارد و ترکیبی از دامن و شلوار است. مدل متفاوتی است که خانم‌ها برای تنوع و دوری از لباس‌های مجلسی همیشگی می‌پوشند. این شلوار فقط در قسمت کمر تنگ و در ادامه گشاد و به شکل دامن می‌شود.

شلوار برمودا

در اصل نوعی شلوارک است. از شلوارک بلند‌تر است و کوتاهی آن تا بالای زانو می‌باشد.

دیدگاه شما

برای ارسال دیدگاه لطفا ابتدا وارد سایت شوید .

وارد شوید

برگشت به بالا
خرید آنلاین پوشاک زنانه